Wp Header Logo 294.png

به گزارش آوای اقتصاد; در پی پیروی از برنامه‌های کاهش عرضه ائتلاف اوپک و غیراوپک (اوپک‌پلاس)، درآمدهای نفتی عربستان سعودی در ماه ژوئن به کمترین میزان سه سال اخیر رسید.

طبق گزارش‌های مرکز آمار عربستان، این کشور در ماه ژوئن ۲۰۲۴ از فروش محموله‌های نفت خام خود در بازارهای جهانی، درآمدی معادل ۱۷ میلیارد و ۶۸۳ میلیون دلار (۶۶.۳۱۴ میلیارد ریال سعودی) به دست آورده است. این رقم نسبت به ماه مه کاهش ۱۲.۶ درصدی داشته و پایین‌ترین سطح از اوت ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

در حال حاضر، درآمدهای نفتی همچنان بخش عمده‌ای از اقتصاد عربستان را تشکیل می‌دهد و حدود ۷۵.۴ درصد از درآمدهای این کشور را شامل می‌شود. در مقابل، درآمدهای صادرات غیرنفتی عربستان در ژوئن با کاهش ۱۷.۹ درصدی به ۴ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار رسید که تنها ۱۷.۹ درصد از مجموع درآمدها را به خود اختصاص داده است.

جیمز سوانستون، اقتصاددان ارشد خاورمیانه و شمال آفریقا، به المانیتور گفت که درآمدهای نفتی عربستان تحت تأثیر تغییرات قیمتی و حجم صادرات قرار گرفته است. براساس داده‌های اوپک، تولید نفت عربستان در ژوئن به طور میانگین به ۸ میلیون و ۹۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است، در حالی که این رقم در ماه مه ۹ میلیون و ۱۰ هزار بشکه در روز بود.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *