Wp Header Logo 381.png

به گزارش آوای اقتصاد; پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که خرده‌فروشی در سال جاری تنها چهار درصد افزایش یابد، که نسبت به پیش‌بینی قبلی ۴.۵ درصدی کاهش یافته است. این کاهش به دلیل افت انتظارات برای رشد در دو فصل باقی‌مانده رخ داده است. همچنین، پیش‌بینی رشد سالانه سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت، شامل زیرساخت‌ها و تولید، از ۴.۴ درصد در نظرسنجی ماه گذشته به ۴.۲ درصد کاهش یافته است.

اقتصاددانان به دلیل دیدگاه‌های نزولی‌تر نسبت به مصرف و سرمایه‌گذاری، پیش‌بینی‌های خود از تورم را نیز کاهش داده‌اند. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های مصرف‌کننده در سال جاری تنها ۰.۵ درصد افزایش یابد، که نسبت به پیش‌بینی قبلی ۰.۶ درصد کاهش دارد.

این کاهش در پیش‌بینی‌ها در حالی است که سیاست‌گذاران چینی زودتر از انتظار قبلی نرخ‌ها را کاهش داده‌اند. این تغییر نشان‌دهنده چالش‌هایی است که پکن در تلاش برای دستیابی به هدف رشد حدود پنج درصدی خود در سال جاری با آن مواجه است. بانک خلق چین، پس از گزارش داده‌های رسمی که نشان‌دهنده کاهش رشد اقتصادی به کندترین میزان در پنج فصل از آوریل تا ژوئن بود، نرخ اصلی را کاهش داد. Arjen van Dijkhuizen، اقتصاددان ارشد در ABN Amro Bank، اظهار کرد که شاخص‌های ماهانه اخیر نشان‌دهنده شتاب ضعیف رشد هستند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میانگین پیش‌بینی‌ها برای رشد سالانه تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم و چهارم هر دو از ۴.۷ درصد به ۴.۶ درصد کاهش یافته است. همچنین، رشد صادرات در سه ماهه جاری به ۵.۵ درصد کاهش یافته است که نسبت به ۶ درصد پیشین در دوره اکتبر تا دسامبر، افت داشته است. در عین حال، پیش‌بینی‌ها برای رشد واردات در سه ماهه جاری از ۳.۸ درصد به ۴ درصد و برای سه ماه پایانی سال از ۲.۴ درصد به ۲.۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اقتصاددانان بر این باورند که بانک خلق چین احتمالاً نسبت ذخایر مورد نیاز خود را در سه ماهه جاری و سه ماه اول سال ۲۰۲۵، هر بار ۲۵ واحد کاهش خواهد داد.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *