Wp Header Logo 445.png

به گزارش آوای اقتصاد; افزایش ارزش دلار در معاملات روز سه‌شنبه موجب کاهش قیمت طلا شد، اما خوشبینی سرمایه‌گذاران به کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و نگرانی‌های مربوط به بحران خاورمیانه از کاهش شدید قیمت طلا جلوگیری کرد.

امروز، قیمت هر اونس طلا با کاهش ۰.۴۳ درصدی به ۲۵۰۷ دلار و ۹ سنت رسید، در حالی که قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک نیز با کاهش ۰.۴۸ درصدی به ۲۵۴۳ دلار کاهش یافت.

افزایش شاخص دلار در برابر دیگر ارزها، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر کرده است.

کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر تقریباً قطعی به نظر می‌رسد، اما هنوز در مورد میزان این کاهش اختلاف نظرهایی وجود دارد که باعث شده سرمایه‌گذاران همچنان منتظر اطلاعات اقتصادی آینده آمریکا باشند.

تاجران با احتمال ۷۰ درصد پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره به میزان ۲۵ واحد کاهش یابد، در حالی که ۳۰ درصد احتمال می‌دهند که کاهش نرخ بهره به ۵۰ واحد برسد.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش می‌دهد و تمایل به خرید آن را افزایش می‌دهد.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، بیان کرده است که احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه سپتامبر وجود دارد.

تحلیلگران بر این باورند که با توجه به تقاضای بالا از سوی بانک‌های مرکزی و تمایل به خرید طلا به عنوان پشتوانه‌ای ایمن در زمان‌های بحران اقتصادی و ژئوپلیتیکی، روند افزایش قیمت این فلز گرانبها ادامه خواهد یافت.

در سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با کاهش ۰.۳۲ درصدی به ۳۰ دلار و ۳۶ سنت رسید، و پلاتین با کاهش ۰.۶۲ درصدی به قیمت ۹۵۷ دلار و ۶ سنت معامله شد.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *