Wp Header Logo 1128.png

به گزارش آوای اقتصاد; محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به ضرورت صدور بخشنامه جدید، توضیح داد: پیش از این، ثبت‌کنندگان اطلاعات در سامانه‌های مالیاتی می‌توانستند با استفاده از فاکتورهای جعلی برای طرف مقابل آثار مالیاتی ایجاد کنند. تا پیش از این، بار اثبات صحت اطلاعات بر عهده طرف دوم بود که باعث می‌شد افراد و شرکت‌ها به ناحق مالیات پرداخت کنند.

سبحانیان افزود: رسیدگی به این پرونده‌ها به گونه‌ای بود که ممیز مالیاتی از طرف دوم خواستار ارائه سندی برای رد صحت اطلاعات ثبت‌شده می‌شد. این روند ناقص، موجب تضییع حقوق بسیاری از فعالان اقتصادی و وارد آمدن ضرر و زیان به آنان شده بود. او به موردی اشاره کرد که برای یک شرکت فولادی، دو هزار و ۶۵۰ بارنامه جعلی ثبت شده بود و این نقص در فرایند مالیاتی باعث توقف فعالیت‌های شرکت شد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: بخشنامه جدید برای احقاق حقوق مؤدیان صادر شده است و رویه رسیدگی به پرونده‌ها تغییر یافته است. بر اساس این بخشنامه، اطلاعات در کارپوشه مالیاتی طرف دوم ثبت شده و او قادر به واکنش و ارائه نظرات خود خواهد بود. همچنین، در صورت عدم تأیید طرف دوم، پیامک‌هایی به طرفین ارسال می‌شود تا عواقب قانونی تخلفات گزارش شود. در صورت عدم ارائه اسناد معتبر توسط طرف دوم، اداره مالیاتی نمی‌تواند اطلاعات غیرصحیح را در رسیدگی به پرونده مورد استفاده قرار دهد.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *