Wp Header Logo 1125.png

مبل، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وسایل دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود که استفاده از آن در سال‌های اخیر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. مبلمان نقش اساسی در زیبایی‌بخشی منزل را دارند و هیچ‌کس نقش آن را انکار نمی‌کند؛ اما اگر مبل کیفیت مرغوبی نداشته باشد نمی‌تواند این زیبایی را ایجاد کند و ممکن است بعد از مدت کوتاهی فرسوده شود؛ بنابراین باید در انتخاب آن نهایت دقت را به کار گرفت.

یکی از دلایل خرید مبل باکیفیت راحتی آن است. در واقع مبلی که کیفیت خوبی نداشته باشد نمی‌تواند راحتی را برای ما به ارمغان بیاورد. دلایل دیگر، زیبایی و دوام مبلمان است. فقط یک مبل باکیفیت می‌تواند زیبایی را در دکوراسیون داخلی به وجود بیاورد و تا سال‌های زیادی دوام بیاورد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با معیارهای مختلف یک مبل باکیفیت آشنا کنیم. در واقع این مقاله یک راهنمای جامع برای تشخیص مبل باکیفیت است که در انتهای آن قادر خواهید بود تمام مشخصه‌های ظاهری و ساختاری مبلمان باکیفیت را تشخیص دهید.

بررسی ظاهری مبل

در این قسمت از راهنمای جامع تشخیص مبل باکیفیت، تمام معیارهای ظاهری که یک مبل باکیفیت‌ از نظر دوخت، پارچه، اسکلت‌بندی، کیفیت فوم و دیگر جزئیات باید داشته باشد را بررسی می‌کنیم:

دوخت و کیفیت پارچه

اگر قصد خرید مبل، مثلا مبل استیل را دارید، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید پارچه به کار رفته در آن و کیفیت دوخت آن است. پارچه باید ثبات رنگ زیادی داشته باشد و با گذشت زمان رنگ آن تغییر نکند. این پارچه باید در برابر مواردی مثل، ساییدگی، لکه و پارگی مقاومت زیادی داشته باشد. هنگام خرید مبل باید به دکوراسیون داخلی و سلیقه خود توجه داشته باشید.

رنگ پارچه مبل باید با رنگ دیوار اتاق پذیرایی و رنگ دیگر وسایل موجود در آن هم‌خوانی داشته باشد. اگر قصد شما ایجاد یک فضای گرم و صمیمی است رنگ‌هایی مثل قرمز و نارنجی بسیار مناسب هستند. کیفیت دوخت پارچه نیز یکی از عوامل بسیار موثر در زیبایی و کیفیت مبلمان است. به‌عنوان نکته آخر، بهتر است مبلی را انتخاب کنید که پارچه آن قابلیت شست‌وشو داشته باشد.

بررسی اسکلت‌بندی

چوب، یکی از اصلی‌ترین متریال مورد استفاده در مبلمان است که جنس آن نقش مهمی در کیفیت مبل دارد. چوب مورد استفاده در مبل، باید تحمل وزن بالایی داشته باشد و بتواند در مقابل مواردی مانند ضربه و ساییدگی استحکام زیادی داشته باشد. بهترین چوب برای ساخت مبل، چوب راش، توسکا و گردو است که تمام ویژگی‌های ذکر شده را دارند. چوبی که در بدنه مبل به کار می‌رود لازم است که اتصالات محکمی داشته باشد تا در صورت فشار و وزن مضاعف، مبل دچار شکستگی نشود.

راحتی یک مبل در گرو سیستم فنربندی آن است. اگر از نوع مناسب و باکیفیت فنر در مبلمان استفاده نشود، فنرها شروع به خراب شدن می‌کنند و راحتی مبلمان‌ از بین می‌رود. فنربندی مبلمان، باید قابلیت ارتجاعی خوبی داشته باشد و بتواند مبل را به حالت اولیه خود برگرداند. بنابراین هنگام خرید مبل اقساطی یا نقدی، به کیفیت فنربندی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

کیفیت فوم

فوم قطعه‌ای است که در قسمت تکیه‌گاه و نشیمن‌گاه مبل استفاده می‌شود. فوم باید قابلیت ارتجاعی داشته باشد تا بتواند بعد از استفاده از مبل به حالت اولیه برگردد و دوام خود را حفظ کند. یکی از بهترین فوم‌ها، فوم لاتکس است که قدرت برگشت‌پذیری زیادی دارد. چگالی فوم رابطه مستقیمی با دوام آن دارد. بهترین چگالی برای نشیمن‌گاه مبل عددی بین ۲ تا ۲.۵ است.

بررسی جزئیات

جزئیات مبل شامل مواردی مثل دسته‌ها، پایه‌ها و تاج آن می‌شود. طراحی این قسمت‌ها در زیبایی ظاهری و حتی راحتی مبل اهمیت زیادی دارد. طراحی دسته‌ها باید استاندارد باشد تا بتوان با قرار دادن دست روی آن‌ها احساس راحتی کرد. ارتفاع پایه‌های مبل نیز باید استاندارد باشد. جنس پایه‌ها هم باید مرغوب باشد تا بتواند تحمل وزن مبل و سرنشنیان آن را داشته باشد.

بررسی کیفیت ساخت

کیفیت ساخت مبلمان یک عامل بسیار مهم در خرید مبل باکیفیت‌ است که باید به آن توجه خاصی مبذول شود. در این بخش از راهنمای جامع خرید مبل باکیفیت‌، شما را با مواردی که باید در بررسی کیفیت ساخت مبلمان مورد توجه قرار دهید، آشنا می‌کنیم:

A70C0E13 E40D 4955 B809 89F27121A780 Jpg

بررسی کلاف مبل

کلاف همان اسکلت چوبی مبل است که اجزای مبل مانند فوم، اسفنج و فنربندی به آن متصل می‌شوند. دوام کلاف یکی از اصلی‌ترین موارد در کیفیت مبل است. اگر کلاف از استحکام خوبی برخوردار نباشد مبل تحمل وزن کمی دارد و به راحتی شکسته می‌شود. چوب مورد استفاده باید متناسب با شرایط آب‌وهوایی منطقه شما باشد. در شرایط آب‌وهوایی مرطوب باید از چوبی استفاده شود که استقامت زیادی دارد و در مناطقی که آب‌وهوایی خشک دارد می‌توان از چوب‌هایی که استحکام کمتری نیز دارند استفاده کرد.

بررسی فنربندی

فنربندی یکی از مراحل مهم در ساخت مبل است که باید دوام زیادی داشته باشد و بتواند قابلیت ارتجاعی به مبلمان بدهد. فنربندی انواع مختلفی دارد، ازجمله:

  • فنر مارپیچ: فنربندی مارپیچ یکی از بهترین نوع فنربندی است که از آن در مبلمان زیادی استفاده می‌شود. مزیت فنربندی مارپیچ دوام بالای آن است. در واقع از مبلمانی که دارای این نوع فنربندی هستند می‌توان تا سالیان زیادی استفاده کرد. از معایب این مدل فنربندی می‌‌توان به قیمت بالای آن اشاره کرد.
  • فنر زیگزاگ: این فنر به حالت زیگزاگ است و سطح کاملا صافی دارد. مسطح بودن سطح این فنر امکان استفاده از آن را برای انواع مبلمان به وجود آورده است که همین مورد یکی از مزیت‌های این محصول است.
  • فنر بونل: فنر بونل نیز یکی دیگر از انواع فنربندی مبلمان است که مدت‌های زیادی است در صنعت مبل‌سازی از آن استفاده می‌شود. از مزیت‌های این نوع فنربندی می‌‌توان به راحتی و دوام آن اشاره کرد.

بررسی نوع چوب

چوب یکی از اصلی‌ترین متریال مورد استفاده در مبلمان است که کیفیت مبل در گرو مرغوبیت آن است. چوبی که در مبلمان استفاده می‌شود باید دوام زیادی داشته باشد تا بتواند وزن سرنشینان خود را تحمل کند. به طور معمول، چوب درختان گردو، توسکا و راش جزء باکیفیت‌ترین چوب‌ها هستند که در صنعت مبل‌سازی کاربرد زیادی دارند.

927B0507 B883 4176 A1B6 F0Cd243A544D Jpg

بررسی کیفیت رنگ و روکش

رنگ مبلمان رابطه مستقیمی با زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. اولین نکته در زمینه انتخاب رنگ مبل، توجه به رنگ دیوار سالن پذیرایی و دیگر وسایل موجود در آن است. این دو رنگ باید باهم هم‌خوانی داشته باشند. رنگی که برای مبلمان استفاده می‌شود باید ثبات زیادی داشته باشد و دچار خش و ساییدگی نشود. رنگ روکش مبل نیز نباید با استفاده طولانی مدت کم‌رنگ شود یا تغیبر رنگ داشته باشد. بنابراین در هنگام خرید مبل باکیفیت‌ باید به کیفیت رنگ آن نیز توجه داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید مبل

هنگام خرید مبل نکات زیادی وجود دارد که لازم است به آن‌ها توجه شود. برای یک خرید موفق باید مواردی مثل کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و راحتی مبل را مورد توجه قرار دهید تا بهترین نتیجه را از خرید خود بگیرید.

Ab30D1Be 573F 465A Abb3 9C1380Ce8453 Jpg

گارانتی و خدمات پس از فروش

برخی مبلمان ممکن است بعد از مدت کمی استفاده دچار مشکلاتی شوند. به‌عنوان مثال ممکن است پارچه آن فرسوده شود، بدنه آن به راحتی دچار آسیب شود، چوب آن پوسته‌پوسته شود و پایه‌ها و دسته‌های آن کنده شوند. علاوه ‌بر این موارد، مشکلات دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند سلامت مبل را از بین ببرد؛ بنابراین ضمانتی باید وجود داشته باشد تا به خریداران این اطمینان را بدهد که بعد از خرید، در صورت وجود مشکل به آن‌ها خدمات پس از فروش ارائه می‌شود. در هنگام خرید مبل به وجود گارانتی و خدمات پس از فروش توجه کنید.

Cc1F69Dc Bd7B 456B Bd69 F733A28D5660

برند و سابقه تولیدکننده

سابقه و تجربه کاری، به طرز غیرقابل انکاری یکی از موثرترین عوامل در کیفیت مبل است. قطعا هرچه تولیدکننده مبل سابقه بیشتری داشته باشد، محصولات باکیفیت‌تری تولید خواهد کرد. بنابراین حتما در مورد نام و اعتبار برند و سابقه کاری آن تحقیق کنید تا در مورد کیفیت تولیدات آن اطمینان حاصل کنید. همچنین هرچه تجهیزات یک برند پیشرفته‌تر باشد، طبعا مبلمان آن برند نیز کیفیت بیشتری خواهند داشت.

مقایسه قیمت و کیفیت

قیمت یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید مبل است. باید به این نکته توجه کرد قیمت بالا صرفاً به معنای کیفیت بیشتر نیست. بهتر است فروشنده‌ای را پیدا کنید که ضمن ارائه مبل باکیفیت، قیمت مناسبی را نیز برای آن‌ها در نظر گرفته است. البته گاهی اوقات می‌توان با مقداری هزینه بیشتر مبلی را خریداری کنید که از نظر کیفی در سطحی بالاتری قرار دارد.

تست کردن مبل

بعد از انتخاب مبل و بررسی رنگ، جنس پارچه، جنس چوب، بررسی اتصالات، بررسی فوم و چک کردن فنربندی آن، لازم است که راحتی آن را نیز تست کنید. این کار را می‌توانید با نشستن و دراز کشیدن روی مبل انجام دهید. با این کار راحتی و استاندارد بودن مبل را می‌سنجنید و درباره راحتی آن ابهامی باقی نمی‌ماند.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *