Wp Header Logo 2745.png


به گزارش تجارت نیوز،

ماتام ونکاتا رائو (Matam Venkata Rao) در حال حاضر مدیرعامل و مدیر ارشد اجرایی بانک مرکزی هند است و از اول مارس 2021 این سمت را بر عهده دارد. مسیر شغلی او بازتابی از تجربه و تخصص گسترده در بخش بانکداری است که او را به یکی از رهبران برجسته بانکی در هند تبدیل کرده است.

تحصیلات و اوایل زندگی حرفه‌ای

کارنامه شغلی رائو بیش از سه و نیم دهه طول دارد و در طی این مدت دانش وسیعی در همه جنبه‌های بانکداری به دست آورده است. او در سال 1988 به بانک الله‌آباد (که بعدها با بانک هند ادغام شد) پیوست. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته کشاورزی است و این پایه علمی، همراه با تجربه حرفه‌ای‌اش، به او کمک کرده تا درک جامعی از خدمات مالی به ویژه در زمینه‌هایی مانند اعتبار شرکتی، دارایی‌های خرده‌فروشی، مدیریت خزانه‌داری، منابع انسانی و مدیریت ریسک کسب کند.

پیش از پذیرش نقش فعلی‌اش در بانک مرکزی هند، رائو به مدت بیش از سه سال به عنوان مدیر اجرایی بانک کانارا (Canara Bank) فعالیت داشت. یکی از دستاوردهای کلیدی او در این دوره، نظارت بر ادغام موفقیت‌آمیز بانک سندیکیت (Syndicate Bank) با بانک کانارا بود؛ رویدادی مهم در بخش بانکداری هند که نیازمند هماهنگی و تفکر استراتژیک بالایی بود و رائو به خوبی از خود مهارت‌هایی در این زمینه نشان داده است.

رئیس بانک مرکزی هند

رهبری رائو در بانک مرکزی هند با تمرکز بر تحول و مدرن‌سازی همراه بوده است. تحت مدیریت او، بانک در مسیر تبدیل شدن به یک مؤسسه دیجیتال گام‌های بلندی برداشته است؛ و در محیط بانکی جهانی امروز که تکنولوژی و خدمات دیجیتال نقش مهمی دارند و روزبه‌روز این خدمات مهم‌تر می‌شود، پیشرفت در این حوزه امری حیاتی به شمار می‌رود. تلاش‌های رائو منجر به بهبود عملکرد بانک شده و بانک مرکزی هند اکنون در مراحل پیشرفته‌ای در تبدیل به یک بانک دیجیتال آن قرار دارد که نشان‌دهنده تعهد وی به نوآوری و کارایی است.

یکی از حوزه‌هایی که رائو در آن تأثیر قابل‌توجهی داشته، روابط کاری در بخش بانکداری است. به عنوان رئیس کمیته مذاکره‌ای که توسط انجمن بانک‌های هند (IBA) تشکیل شد، رائو نقش مرکزی در نهایی کردن به موقع توافق‌نامه تجدیدنظر در حقوق و دستمزد در سطح صنعت داشت. این توافق‌نامه که بین انجمن بانک‌های هند و اتحادیه‌ها و انجمن‌هایی که نماینده افسران و کارمندان بانک‌ها هستند امضا شد، دستاوردی برجسته بود که ثبات نیروی کار بانکی را تضمین کرد.

عضویت در دیگر مؤسسات مالی

علاوه بر این نقش در بانک مرکزی هند، رائو در هیئت‌های مدیره چندین مؤسسه مالی مهم عضویت دارد. او عضو هیئت مدیره بانک صادرات و واردات هند (Exim Bank) و شرکت بیمه هند متحد است. وی همچنین عضو کمیته صندوق آموزش و آگاهی‌رسانی به سپرده‌گذاران بانک مرکزی هند (RBI) است که نشان‌دهنده نفوذ گسترده او در بخش مالی است. نقش رائو به نهادهای علمی و حرفه‌ای نیز گسترده است. او رئیس مؤسسه انتخاب کارکنان بانکی (IBPS) در بمبئی است که نقش مهمی در استخدام کارکنان و متخصصین بانکی دارد. علاوه بر این، او معاون رئیس مؤسسه بانکداری و مالی هند (IIBF) در بمبئی است و در هیئت مدیره مؤسسه مدیریت بانکداری هند در گواهاتی (Guwahati) نیز عضو است.

انتخاب رائو به عنوان رئیس انجمن بانک‌های هند (IBA) جایگاه او را در جامعه بانکی را بیش از پیش تقویت می‌کند. انجمن بانک‌های هند یک نهاد کلیدی در عرصه مالی هند است که نماینده بانک‌هاست و اطمینان می‌دهد که صدای آن‌ها در مباحثات با دولت و قانون‌گذاران شنیده می‌شود.

چه چیزی رائو را از دیگران متفاوت می‌کند؟

یکی از ویژگی‌های متمایز رائو، توانایی او در مدیریت چالش‌های پیچیده و پیمایش موقعیت‌های دشوار با آرامش است. رهبری او در جریان ادغام بانک سندیکیت و بانک کانارا و تحول بانک مرکزی هند به یک مؤسسه دیجیتال، نشان‌دهنده ذهنیت استراتژیک او و تمایلش به پذیرش تغییرات است.

اعتقاد او به مدرنیزاسیون و تحول در بانکداری، به ویژه از طریق دیجیتالی‌سازی، با روندهای جهانی در بخش مالی هم‌راستاست. به نظر می‌رسد که رائو درک می‌کند آینده بانکداری دیجیتال خواهد بود و او بانک مرکزی هند را به سمت این هدف هدایت کرده تا اطمینان حاصل کند که بانک در عصری که انتظارات مشتریان به سرعت در حال تغییر است، رقابتی و مرتبط باقی می‌ماند.









source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *