Wp Header Logo 2857.png

به گزارش نبض بورس، الکساندر دو مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل، به فراهم کنندگان خدمات تلفن همراه و اینترنت این کشور دستور داده است دسترسی کاربران به «ایکس» را فیلتر کنند.

با این حال کاربران برزیلی روز چهارشنبه به «ایکس» دسترسی پیدا کردند و برخی، آن را مانوری از سوی ایلان ماسک برای خودنمایی در برابر قانون خواندند. اما «ایکس»  بعدا اعلام کرد سوئیچ در خدمات دهندگان شبکه، به «احیای سهوی و موقت سرویس» برای کاربران برزیلی منجر شده است.

تیم امور جهانی «ایکس» در پستی در این پلتفرم شبکه اجتماعی اعلام کرد: این سوئیچ، به دلیل تعطیلی، پیش آمد زیرا به معنای آن است که زیرساختهای خاصی برای سایر بخشهای آمریکای لاتین، دیگر قابل دسترس نیست و اضافه کرد: دسترسی برزیلی ها به این پلتفرم احتمالا به زودی دوباره مسدود خواهد شد.

«انجمن ارائه دهندگان اینترنت و مخابرات برزیل» (Abrint) توضیح داد که به‌روزرسانی «ایکس»، برخی از کاربران برزیلی را از طریق سرویسهای ابری شخص ثالث در خارج از کشور هدایت کرده است و به آنها اجازه می دهد حتی بدون استفاده از فیلترشکن، به این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

رگولاتور مخابرات برزیل (آناتل) در تلاش است تا به ارائه‌دهندگان شبکه تحویل محتوا و شرکت‌های مخابراتی اطلاع دهد دوباره دسترسی به «ایکس» را در برزیل مسدود کنند. اما یک منبع آگاه اظهار کرد: مشخص نیست چه مدت طول می‌کشد تا ارائه‌دهندگان خدمات به این دستور عمل کنند.

بر اساس گزارش رویترز، باسیلیو پرز، یکی از اعضای هیئت مدیره Abrint، گفت: هر دستور تجدید نظر شده از طرف آناتل که مسئول اجرای حکم دادگاه است، باید با دقت بیان شود. مسدود کردن دسترسی ابری پیچیده است و ممکن است سازمانهای دولتی و ارائه دهندگان خدمات مالی را دچار مشکل کند. | خبرگزاری ایسنا

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *