Wp Header Logo 1135.png

C:usershosseindownloadshow-To-Style-Your-Bedroom-Lounge.jpg

هنر باستانی فنگ شویی توصیه های مختلفی درباره اتاق خواب دارد. بهترین نوع چیدمان اتاق خواب در فنگ شویی به گونه ای است که با جریان روان انرژی همراه باشد.

یک اتاق خواب خوب می تواند به عنوان یک محیط حامی انرژی مثبت و سلامت ما را تقویت کند. یک اتاق خواب ممکن است با تم، مواد و مبلمان باکیفیت طراحی شده باشد، اما اگر هنوز احساس خستگی و بی قراری می کنید، فنگ شویی را اجرا کنید. همراه ما باشید با این مقاله از فنگ شویی شایگان .

اهمیت خواب خوب

خواب به اندازه رژیم غذایی و ورزش برای سلامتی مهم است. خواب خوب عملکرد مغز، خلق و خو و سلامت شما را بهبود می بخشد. نداشتن خواب کافی و با کیفیت به طور منظم خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و اختلالات را افزایش می دهد. از بیماری ها می توان به مواردی نظیر بیماری قلبی و سکته مغزی گرفته تا چاقی و زوال عقل اشاره کرد.

فنگ شویی اتاق خواب چیست؟

در فنگ شویی مهمترین بخش های یک خانه آشپزخانه، ورودی و اتاق خواب هستند. قبلا به نکات مهم فنگ شویی آشپزخانه در مقالات قبلی اشاره کردیم. چندین فاکتور با فنگ شویی اتاق خواب مرتبط است. نکاتی در مورد چگونگی متعادل کردن انرژی اتاق خواب در زیر آمده است.

۱. اشکال منظمی را برای اتاق خواب خود در نظر بگیرید

اشکال مربع و مستطیل انتخاب های بسیار مناسبی برای اتاق خواب هستند، زیرا اشکال نامنظم جریان انرژی نامتعادل را در کل فضا ایجاد می کنند و این انرژی نامتعادل می تواند منجر به بی ثباتی عاطفی، اختلال در خواب و بی حالی شود.

C:usershosseindownloadsmaterial-And-Texture-In-The-Mini.jpg

۲. تخت خود را کنار پنجره قرار ندهید

پنجره متعلق به ویژگی های یانگ است. به این ترتیب، قرار دادن سر تخت در مقابل پنجره می تواند به طور ناخواسته جریان نامتعادلی از انرژی ایجاد کند.

درها و پنجره‌های یک اتاق، نقطه‌های ورودی و خروجی برای جریان چی هستند، به همین دلیل است که باز کردن درها و پنجره‌های هر اتاق، در حالی که اجازه می‌دهید نور آفتاب روشن از آن عبور کند، بلافاصله آن را با انرژی قوی یانگ پر می‌کند.

به یاد داشته باشید که اتاق خواب باید مانند یک پناهگاه مکانی برای استراحت و بهبودی باشد. خوابیدن در تختی که درست زیر پنجره قرار دارد، شما را، تحت تاثیر مستقیم این جریان قرار می دهد.

بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، ممکن است، باد شدید از پنجره وارد شود و باعث بی خوابی شما شود. مزاحمت های دیگر ممکن است صدای ترافیک شدید و نوسازی یا افرادی که در تمام ساعات شبانه روز در حال پیاده روی هستند، باشد.

به خصوص اگر اتاق شما در طبقه همکف واقع شده باشد. از نظر عملی، خوابیدن نزدیک به پنجره یک تهدید امنیتی است و می تواند به طور ناخودآگاه فرد را در حالت هوشیاری دائمی قرار دهد. قطعاً این موارد موانعی برای یک خواب آرام شبانه است!

البته می توانید با استفاده از پرده های ضخیم این مشکل را تا حدودی حل کنید و اطمینان حاصل کنید که پنجره ها در هنگام خواب کاملا بسته هستند.

در فنگ شویی علاوه بر انتخاب بخش مثبت خانه برای اتاق خواب، موقعیت تخت در اتاق نیز مهم است و رعایت هر دو عامل تاثیرات مثبتی دارد.

۳. تخت خود را به یک دیوار محکم تکیه دهید

دلیل این امر ساده و واضح است: خوابیدن یک فعالیت یین است و بنابراین، به یک ویژگی یین مانند دیواری محکم و بی حرکت نیاز دارد تا به عنوان تکیه گاه تخت عمل کند.

از طرف دیگر، قرار دادن تخت در بخش یانگ، جریان انرژی نامتعادل ایجاد می کند و این بر رفتار خواب ما و متعاقباً بر سلامت ما نیز تأثیر می گذارد.

در فنگ شویی معتقدند که تخت ها باید همیشه در کنار یک دیوار محکم قرار گیرند، زیرا این نشان دهنده “پشت کوه” است که از شما حمایت و محافظت می کند. قرار دادن تخت در زیر پنجره این امر را باطل می کند و این منجر به انواع مشکلات روابط در محل کار و در زندگی فرد می شود. بهترین راه حل در این مورد تعویض اتاق یا انتقال تخت خود به مکان مناسب تری در داخل اتاق خواهد بود.

C:usershosseindownloads7-13-Minimalist-Bedroom-Designs.jpg

۴. از اینکه پاهایتان به سمت در اتاق خواب باشد، خودداری کنید

اگر پاهای شما به سمت در اتاق باشد، انرژی با عجله از در وارد می شود و مستقیماً به تخت شما برخورد می کند و باعث ایجاد شب های بی قرار می شود. راه حل نسبتاً ساده است، فقط تخت را به موقعیتی منتقل کنید که در انطباق مستقیم با درب اتاق خواب نباشد.

با توجه به اصول فنگ شویی، قرار دادن تخت خود در راستای در، بدترین موقعیت ممکن است. این موقعیتی است که اگر می توانید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید.

چی از در و پنجره وارد اتاق ها می شود. خوابیدن مستقیم در راستای در، شما را دقیقاً در مسیر تمام نیروهایی که وارد اتاق خواب می شوند قرار می دهد. هنگام خواب باید احساس امنیت و آرامش کنید، نه اینکه نگران و آسیب پذیر باشید. برخی سیستم های فنگ شویی بهترین جهت خواب را بر اساس عدد کوآ در نظر می گیرند.

۵. اتاق خواب خود را مرتب نگه دارید

از آنجایی که اتاق خواب برای استراحت است، از شلوغ شدن فضا با وسایل زیاد خودداری کنید. اگر دائماً با یک میز شلوغ سر و کار دارید یا چیزهای زیادی در کنار تخت خود دارید، در نظر بگیرید که محل انبار اضافی مانند یک کشو تهیه کنید.

یک اتاق خواب نامرتب می تواند به استرس روزمره اضافه کند، باعث اضطراب شود و حتی کیفیت خواب شما را مختل کند. از سوی دیگر، یک فضای خواب تمیز و سازماندهی شده، به تشویق آرامش و خواب خوب در شب کمک می کند.

C:usershosseindownloadsmaximizing-Space-With-Minimalist.jpg

۶. گیاهان کوچک تا زمانی که پنجره را مسدود نکنند مشکلی ندارند

گیاهان تاثیر قابل توجهی بر انرژی اتاق خواب دارند. آنها یانگ هستند. اگر گیاهان را انتخاب کنید، آنها نباید پنجره را مسدود کنند. بخشی از فنگ شویی خوب این است که بتوانید چشم انداز را از پنجره خود مشاهده کنید. این به شما امکان می دهد از انرژی مثبت محیط بیرونی بهره ببرید. در استفاده از گیاهان در اتاق خواب زیاده روی نکنید.

گیاهان اتاق خواب می توانند خلق و خوی شما را تقویت کنند، خلاقیت شما را افزایش دهند، سطح استرس شما را کاهش دهند، بهره وری شما را افزایش دهند، به طور طبیعی آلاینده های هوا را فیلتر کنند و موارد دیگر.

بسیاری از ما نمی دانیم که کیفیت هوا چقدر مهم است. اغلب عایق ها، رنگ ها و مبلمان خانه های ما می توانند هوای داخل خانه را با سمومی مانند فرمالدئید و بنزن آلوده کنند. برای کمک به تصفیه هوای خانه، گیاهان را در نظر بگیرید. یک گیاه در اتاق خواب می تواند گازهای مضر را از طریق منافذ در برگ های خود جذب کند و هوایی که هر روز تنفس می کنید را فیلتر و تمیز کند.

گیاهان اتاق خواب نه تنها فواید بسیاری برای سلامتی دارند، بلکه دکور زیبایی و انرژی روشنی را به هر فضای داخلی اضافه می کنند.

بسیاری از گیاهان در شب فرآیند فتوسنتز را متوقف می‌کنند و در عوض دی اکسید کربن تولید می‌کنند که برعکس آنچه شما می‌خواهید است! با این حال، گیاهان زیر در هنگام تاریکی هوا به تولید سطح خوبی از اکسیژن ادامه می‌دهند و به شما کمک می‌کنند هوای پاک‌تری تنفس کنید و سرحال از خواب بیدار شوید.

گیاه سانسیوریا در شب بهترین عملکرد را دارد. این برای حذف سموم و تولید اکسیژن در هنگام خواب کار می کند و به شما کمک می کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید. گیاه سانسیوریا باید نزدیک پنجره نگهداری شوند، اما آنها فقط هر ۲ تا ۸ هفته یکبار به آبیاری نیاز دارند. مراقب باشید که آن را بیش از حد آبیاری نکنید؛ چون به راحتی می توانند پوسیده شوند.

همچنین می توانید ژربرا دیزی را امتحان کنید. این گیاهان دارای برگ‌های سبز و گل‌های قرمز هستند و بدون دردسر در هر اتاق خواب باکلاسی ترکیب می‌شوند اما در تمیز کردن هوا نیز همیشه عالی هستند.

ژربرا دیزی به تولید مقدار زیادی اکسیژن در شب ادامه می دهد و هوا را از بنزن، تری کلرواتیلن و غیره پاک می کند! در بهار، تابستان و پاییز، ژربرا دیزی خود را در نزدیکی پنجره قرار دهید تا از نور درخشان خورشید لذت ببرد. در زمستان دوست دارد با نور غیر مستقیم شارژ شود. ژربرا دیزی خود را حدود یک بار در هفته آبیاری کنید و مطمئن شوید که خاک آن مرطوب است.

۷. عکس ها را به صورت منظم بچینید

عکس ها را در هر کجا که می خواهید قرار دهید. اما این کار را منظم انجام دهید. بی نظمی بصری می‌تواند بر توانایی ما برای آرام کردن و استراحت تأثیر بگذارد بنابراین فقط به چند عکس در یک چیدمان ساده بسنده کنیم و بقیه را برای اتاق نشیمن نگه داریم.

اتاق‌خواب‌های ما فضای مناسبی برای آزمایش روی دیوارها هستند، آن‌ها فضاهای شخصی هستند که می‌توانیم کمی شجاع‌تر از اتاق‌های دیگر مانند اتاق نشیمن باشیم. برای گالری تصاویر اتاق خواب، سعی کنید چیزی را انتخاب کنید که معنای خاصی دارد. شما می توانید در اتاق خواب خود کمی شخصی تر باشید و لحظات ارزشمند زندگی خود را به نمایش بگذارید.

۸. از قرار دادن هر چیزی بالای تخته سر خودداری کنید

پینترست تصاویری از اتاق خواب با دیوارهایی با نقاشی و قفسه های کتاب بالای تخت را به ما نشان می دهد. با این حال، این در فنگ شویی توصیه نمی شود. چیدمان اتاق خواب خود را با دقت برنامه ریزی کنید. قفسه‌های کتاب و نقاشی‌ها را در قسمت‌های دیگر قرار دهید و هرگز بالای سر تخت نگذارید.

۹. رنگی دوس داشتنی و مناسب انتخاب کنید

رنگ‌های سرد و کم‌رنگ مانند آبی و سبز از نظر بصری آرامش‌بخش هستند و بنابراین مناسب‌تر از رنگ‌هایی مانند قرمز و زرد هستند که انرژی و هیجان را القا می‌کنند. رنگی را انتخاب کنید که آن را دوس دارید و البته مناسب اتاق خواب و انرژی یین آن باشد.

در روانشناسی، آبی رنگی است که با حس اعتماد مرتبط است و بنابراین آبی به طور خودکار رنگی است که احساس می کنیم می توانیم مراقب خودمان باشیم و رنگی است که احساس می کنیم برای ما صادق و راحت است. می‌توانید رنگ آبی روشن تر را انتخاب کنید و آن را با رنگ‌های کرم و روشن‌تر برای همان اثر تسکین‌دهنده متعادل کنید.

ترکیب سایه های قهوه ای می تواند فضا را آرامش بخش کند. این رنگ‌ها پس‌زمینه زیبایی ایجاد می‌کنند که حسی از طبیعت را در خود دارد.

سبزها با آرامش و امنیت همراه هستند. سبز می تواند آرامش بخش باشد، به خصوص رنگ سبز زیتونی. این رنگی است که باعث می‌شود شما احساس آرامش کنید و استرس کمتری داشته باشید.

۱۰. از هر چیزی که مانع ورود می شود دوری کنید

یکی از نکات مهم فنگ شویی خانه ، ورودی است. بهتر است ورودی اتاق خواب خود را روشن نگه دارید. قرار دادن چیزی که در سر راه است می تواند جریان چی را مسدود کند. هر گونه مانع بالقوه را از بین ببرید. هنگامی که در اتاق خواب را باز می کنید، اولین چیزی که باید ببینید یک فضای خالی در نزدیکی ورودی است. هیچ چیزی نباید جلوی شما را بگیرد. برای به حداقل رساندن شلوغی و چیدمان نامرتب، چه در داخل و چه در خارج از اتاق خواب، فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشید.

۱۲. آب نماها به بیرون از اتاق خواب می روند

در حالی که گوش دادن به صدای آب ممکن است آرامش بخش باشد، از قرار دادن آب در اتاق خواب خودداری کنید. در فنگ شویی، آنها نماد ثروت و جریان نقدی هستند و بهتر است در در گوشه ثروت خانه قرار بگیرند. وجود آن در اتاق خواب ممکن است به سلامت فرد آسیب برساند.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *