Wp Header Logo 1138.png

به گزارش آوای اقتصاد; سود خالص بی‌وای‌دی در سه ماهه آوریل تا ژوئن به ۹.۱ میلیارد یوان (۱.۳ میلیارد دلار) رسید و درآمد این شرکت با افزایش ۲۵.۹ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۷۶.۲ میلیارد یوان بالغ شد. سود خالص نیمه اول سال نیز با رشد ۲۴.۴ درصدی به ۱۳.۶ میلیارد یوان رسید.

فروش خودرو و محصولات مرتبط با آن ۷۵.۸ درصد از درآمد کل بی‌وای‌دی را تشکیل می‌دهد و حاشیه سود ناخالص این بخش در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۲۳.۹ درصد افزایش یافت که ۳.۳ واحد درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. با این حال، حاشیه ناخالص در سه ماهه دوم از ۲۱.۸۸ درصد در سه ماهه اول به ۱۸.۶۹ درصد کاهش یافته است.

بی‌وای‌دی به عنوان پیشتاز در بخش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی، از استراتژی یکپارچه‌سازی عمودی با استفاده از اجزای کلیدی مانند باتری‌های تولیدی خود بهره می‌برد. برآوردها نشان می‌دهد که بی‌وای‌دی ممکن است در سال جاری با سهم ۱۷.۷ درصدی از بازار جهانی، تسلا را با سهم ۱۷.۲ درصدی کنار زده و به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده خودروهای برقی شناخته شود.

این شرکت برای حفظ جایگاه خود، تخفیف‌های قابل توجهی بر روی خودروهای الکتریکی پرفروش خود از جمله سری Dynasty و Ocean ارائه می‌کند و بیش از یک سوم سهم بازار خودروهای انرژی جدید چین را در اختیار دارد. بی‌وای‌دی همچنین در حال گسترش حضور بین‌المللی خود در اروپا و مکزیک است و با ۱۷ درصد تعرفه اضافی برای صادرات خودروهای الکتریکی از چین به اتحادیه اروپا مواجه است. محموله‌های خارج از کشور در هفت ماه اول سال، ۱۱.۹ درصد از کل فروش خودروهای بی‌وای‌دی را به خود اختصاص داده که تقریباً دو برابر میزان مشابه سال گذشته است.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *