Wp Header Logo 358.png

به گزارش آوای اقتصاد; با توجه به تأکید سازمان بازرسی کل کشور بر لزوم ایجاد شفافیت در تعیین روش‌های عرضه، قرعه‌کشی محصولات این خودروساز به تعویق افتاده است. پیش‌تر اعلام شده بود که این قرعه‌کشی قرار است در روز سه‌شنبه، ۶ شهریور، انجام شود.

خودروها به دو روش فوق‌العاده (فوری) و پیش‌فروش عرضه می‌شوند. برای تعیین روش‌های فروش، خودروساز از دیروز مهلت شش روزه‌ای در نظر گرفته است. پس از پایان این مهلت و تعیین روش‌های عرضه از سوی ثبت‌نام‌کنندگان در سایت فروش، قرعه‌کشی انجام خواهد شد که احتمالاً در پایان هفته آینده صورت خواهد گرفت.

تا کنون، ایران‌خودرو تاریخی رسمی برای قرعه‌کشی اعلام نکرده است. از ویژگی‌های فروش فوق‌العاده (فوری) این است که قیمت‌ها قطعی بوده و متقاضیان باید تمام هزینه خودرو را در تاریخ مقرر و با فراخوانی که ایران‌خودرو اعلام می‌کند، پرداخت کنند. تحویل خودرو در این روش نیز ۹۰ روزه خواهد بود.

سوالی که مطرح می‌شود این است که از زمان اعلام نهایی اسامی برندگان قرعه‌کشی، متقاضیان فروش فوق‌العاده چند روز فرصت برای پرداخت هزینه خودرو خواهند داشت؟ برخی منابع غیررسمی به اشتباه مهلت ۱۰ روزه را برای پرداخت هزینه قطعی خودرو عنوان کرده‌اند. در قرعه‌کشی‌های قبلی، ایران‌خودرو معمولاً مهلت سه روزه‌ای برای پرداخت هزینه در نظر می‌گرفت و به نظر می‌رسد این بار نیز متقاضیان فروش فوق‌العاده باید پس از فراخوان این شرکت، هزینه قطعی خودرو را ظرف سه روز پرداخت کنند.

در روش پیش‌فروش، طبق فراخوان ایران‌خودرو، بخشی از هزینه خودرو باید در ابتدا پرداخت شود و تحویل خودرو نیز بین ۴ تا ۶ ماه به طول خواهد انجامید. در این روش، خودروساز تاکید می‌کند که خودرو با قیمت روز تحویل داده می‌شود، به این معنی که ممکن است تا زمان تحویل، قیمت خودرو تغییر کرده و خودروساز می‌تواند مازاد تفاوت قیمت را از مشتری دریافت کند.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *