Wp Header Logo 406.png

به گزارش آوای اقتصاد; ارز دیجیتال «تون کوین» وابسته به پلتفرم تلگرام، به دنبال دستگیری پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل این پلتفرم، در معاملات ظهر روز یکشنبه دچار افت شدیدی شد و ارزش آن بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت. این کاهش پس از اعلام مقامات فرانسوی مبنی بر بازداشت دوروف توسط پلیس در فرودگاه لو بورژه نزدیک پاریس، رخ داد.

طبق گزارش پلتفرم کوین مارکت، «تون کوین» بخشی از زیان خود را جبران کرد و تا زمان تهیه این گزارش، کاهش ارزش آن به ۱۵.۸ درصد و قیمت آن به ۵.۶۷ دلار محدود شد. با این حال، این ارز دیجیتال همچنان بیش از ۲۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ارزش داشته است، اما در صورت ادامه بازداشت دوروف، ممکن است با خطرات جدیدی مواجه شود.

شبکه فرانسوی TF1 گزارش داد که دوروف با استفاده از هواپیمای شخصی از جمهوری آذربایجان وارد فرودگاه لو بورژه شده است. رسانه‌های فرانسوی افزودند که حکم بازداشت دوروف پیش‌تر صادر شده بود. طبق گزارش مجله فوربس، ثروت کل پاول دوروف حدود ۱۵.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفارت این کشور در پاریس اقدامات لازم را برای بررسی جزئیات بازداشت دوروف آغاز کرده است.

در زمینه ارزهای دیجیتال، بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۰.۱۳ درصدی به ۶۳۹۱۵ دلار رسید و اتریوم نیز با کاهش ۰.۲۳ درصدی به ۲۷۵۳ دلار کاهش یافت. مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتال نیز با کاهش ۰.۵۸ درصدی به ۲.۲۵ تریلیون دلار رسید.

بر اساس داده‌های پلتفرم Statista، تعداد کاربران اپلیکیشن تلگرام از ۹۰۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *